Dersin Adı | Kelime ve Kompozisyon I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AET 101 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İngilizce kelime bilgisinin geliştirilmesi ve farklı konular üzerinde İngilizce kompozisyon yazabilme becerisinin edinilmesi |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İngilizce kelime öğrenme ve kompozisyon yazma |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ile ilgili genel bilgi Kelime bilgisini arttırma stratejileri, kompozisyon yazma | Ders Notları |
2 | Metnin ana fikrini bulmak, metindeki gerçek bilgiler ve fikirleri ayırt etmek | Q: Skills For Success 5 Ünite 1 |
3 | Tanımlayıcı kompozisyon yazmak, zıtlık ve benzerlik ifade eden bağlaçları kullanmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 1 |
4 | Yazılı metinlerdeki zıt fikirleri bulmak, aktarma anlatan kelimeleri bulmak ve kullanmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 2 |
5 | Bir fikri savunan kompozisyon yazmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 2 |
6 | Genel Tekrar | |
7 | Yazılı metinleri görsel bilgiler (resim, grafik, alt yazı) yardımıyla anlamak, kelime köklerini tanıyarak kelimelerin anlamını çıkartmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 3 |
8 | Anlaşılır ve anlamlı yazı yazmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 3 |
9 | Ünite ödevi: Bir müşteri için reklam önerisi hazırlamak | Q: Skills For Success 5 Ünite 3 |
10 | Farklı stratejilerle yazılı metinlerin anlamını çıkarmak, ön ekleri kullanarak kelime öğrenmek, kelimeleri anlamlarıyla eşleştirmek | Q: Skills For Success 5 Ünite 4 |
11 | Kompozisyon yazarken destekleyici fikirleri belirlemek | Q: Skills For Success 5 Ünite 4 |
12 | Ünite ödevi: Küresel işbirliği neden gereklidir? | Q: Skills For Success 5 Ünite 4 |
13 | Kompozisyonları düzeltmek, kendini değerlendirmek ve geri bildirim vermek | Q: Skills For Success 5 Ünite 5 |
14 | Dönem içi çalışmaların gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Q: Skills For Success 5 Reading and Writing Caplan, N. A. ve Douglas, S. C. Oxford, 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | - | - |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | - | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 15 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 154 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak | X | ||||
3 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak | X | ||||
5 | İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
9 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | X | ||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest